rss
email
twitter
facebook

Wednesday, June 30, 2010

VUVUZELA - Suddenly it became famous!

BEAUTIFUL NOISE...


It is just a metre long plastic with a brightly coloured..but the sound come out from this thing is amazing..similar to an elephant whoorrr...Its became soooo famous espeacially during this South Africa World Cup 2010. Why?? Here are the facts that u would like to know with...

1. It is not the musical instrument.
2. The origin of word "vuvuzela" come from the isiZulu for - wait for it - "making noise".
3. Rather than an elephant sound sometimes it is more likely sound of angry bees.
4. Vuvuzela is hard to blow actually and need some unique technique to apply..lip flexibility, lung strength..what more..
5. Lack of practise of course people around u will look and laugh at u..hahaha
6. U can hear the sound produced lively here..
7. The announcement that South Africa would host 2010 World Cup gave vuvuzela a huge boost (20,000 were sold on the day by enterprising street vendors)

 
Variety of colors..where is my fav oranje colour..huhu


Even the foreigners love it..


Sound like farting also..huueh


But the truth behind the story is - it's kid toys


Yeah i know- u got the longest!

p/s: Our KOMPANG also is still the best right?..pak pak kebung kebung kebung...

Tuesday, June 29, 2010

Pepsi/Revive Isotonik - Contest


PEPSI/REVIVE ISOTONIK "REV-KAN AKSI BOLA ANDA" Contest


Join the Pepsi/Revive Isotonik “Rev-kan Aksi Bola Anda” Contest now and you could have chance to win a Mini Cooper S for the grand prize and one of 4 Myvi car. Just purchase the Pepsi or Revive Isotonik , collect labels and start join the football fever.

For more information, terms and conditions , please visit the contest’s site.

Prizes :

Grand Prize x 1 – Mini Cooper S

1st Prize x 4 – Myvi Special

2nd Prize x 10 – Petrol Card

3rd Prize x 40 – LCD TV

Special Price x 100 - Sport Voucher worth RM100 x 1,000 Limited Edition Football

Contest Ends : 15th July 2010


Link: http://www.pepsimalaysia.com/

Monday, June 28, 2010

MONEY ILLUSION

HAHA..money illusion? What is that? Never heard right. Sometimes we can make fun with money..really..but this kinda real too..Take a look. ;D





























Sunday, June 27, 2010

OMG..What To Do?


Sebut saje accident pasti suma kecut perut tak kiralah samada kita yg terbabit ke atau sekadar melihat ianya menimpa ke atas org lain. Memangla bukan kita yg minta ia berlaku tetapi walau berhati2 mcm mana sekalipun kalau dah ditakdirkan ia berlaku ia tetap akan berlaku kan... Mm..bila dah berlaku tu mulalah panik dan menggelabah terutamanya jika melibatkan kematian..boleh pengsan dibuatnya.

Dan aku pasti ramai yg tidak bersedia dengan ilmu di dada tentang apa yg penting dan perlu dilakukan jika kemalangan jalanraya terjadi..Jadi ikuti panduan berguna ini dan korang pasti dapat menempuh saat2 menyulitkan ini dgn tenang, mudah-mudahan.

Ketika Kemalangan

Jika kita tidak cedera parah di tempat kemalangan, dapatkan butir penting pihak lain yg terbabit sama seperti: 


  1. Maklumat kenderaan (no daftar, model, tahun dibuat).


  2. Maklumat pemandu (nama, alamat, no tel, no I/C & no lesen memandu).


  3. Nama pihak insuran yg mewakili anda & org yg terbabit dlm kemalangan itu. 
Berurusan di Balai Polis 


  1. Jika tiada anggota polis bertugas ketika di tempat kemalangan, buat laporan polis dlm tempoh 24 jam di balai polis berhampiran.


  2. Jelaskan kemalangan yg berlaku dan turunkan tandatangan di bhgn bawah laporan berkenaan dan simpan 1 salinan yg disahkan. 
Berurusan dgn pihak insuran 


  1. Baca polisi dgn berhati2 & laporkan kemalangan yg berlaku kpd pihak insuran secepat mungkin.


  2. Sebarang kelewatan akan menyebabkan kita terlepas hak mendapatkan wang pampasan.


  3. Pihak insuran hanya membayar perbezaan antara jumlah tuntutan dgn jumlah yang ditetapkan.


  4. Pastikan kenderaan diselenggara di bengkel yg bertanggungjawab.


  5. Jika kemalangan disebabkan pihak lain, hubungi pihak insuran mewakilinya dan mengatakan kita mahu memfailkan tuntutan (secara bertulis).


  6. Dapatkan khidmat guaman jika tuntutan anda ditolak pihak insuran.

p/s: Banyak lg tips berkaitan...tunggu ekh

Friday, June 25, 2010

Funny Ads Prints

Industri pengiklanan semakin berkembang sekarang ni. Pelbagai cara dilakukan semata2 nak attract kita utk beli atau dapatkan perkhidmatan mereka. Antaranya cuba lihat di bawah ni :




































p/s: Iklan2 di M,sia juga tak kurang hebat jugak kan??

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back