rss
email
twitter
facebook

Sunday, August 21, 2011

Koleksi Puting Yang Seksi | 18 SX!


Nah..terbaik dari aku - Koleksi puting susu yang paling comel di dunia buat tatapan semua terutamanya golongan bapa. Yang belum kahwin tak payah pikir lagi la beb.
*
*

*





Haha...Hampir terbatal puasa korang!

Thursday, August 18, 2011

Aneka Kuih Raya Yang Mencuit Hati Kita


Tak sah Hari Raya kalau tak disajikan dengan pelbagai jenis kuih di rumah. Walaupun kuih tunjuk-tunjuk (beli ler tu) tetap rasa sesuatu yang wajib untuk di adakan...kalau orang tak makan pun kita anak-beranak jugak yang makan akhirnya. Isk isk.

Di sini aku nak kongsikan beberapa nama pelik bagi kuih-kuih tradisional Melayu ni..khas untuk merobek kegelihatian korang sempena Raya yang bakal menjelang tak berapa lama lagi. Chekidot..

*
*

*

1) Kuih Paling Gangster = Kuih Lompat Tikam



2) Kuih Paling Seksi = Kuih Puteri Mandi


3) Kuih Paling Keji = Kuih Tahi Itik 


4) Kuih Bajet Cute = Kuih Cek Mek Molek 


 5) Kuih Untuk Awet Muda = Kuih Seri Muka


6) Kuih Untuk Mekap = Kuih Tepung Gomak


7) Kuih Paling Alim = Kuih Ketayap


8) Kuih Berlagu = Kuih Qasidah


9) Kuih Paling Lembab = Kuih Siput 
 

 10) Kuih Penyakit Lelaki Kronik = Kuih Batang Buruk


11) Kuih Pengganas = Kuih Bom 


12) Kuih Mami Penang Lip Lap Lip Lap = Kuih Gelang


Dan akhir sekali..

13) Kuih Suka Pukul Orang = Kuih Lompang


 Anyway apa pun nama mereka, kita tetap bangga dengan pelbagai jenis kuih tradisional Melayu turun temurun. Selain rasa yang sedap dan mudah dibuat, kuih kita juga telah terkenal di persada antarabangsa. Cayalah beb..

Tuesday, August 9, 2011

Bonus Raya Untuk Kakitangan Kerajaan 2011!


 
Berita gembira hari ini pasti menyebabkan semua kakitangan kerajaan dan pesara tersenyum lebar. Kenapa?

1) Kerajaan mengumumkan pemberian BONUS setengah bulan gaji atau minimum RM 500 kepada semua yang disebutkan di atas.

2) RM 500 bagi pesara kerajaan.

So, berjimat cermat dan menyimpan/menabung untuk waktu sukar. Selamat Berpuasa!

Friday, August 5, 2011

Pelbagai Contest Menarik!













So jangan lepaskan peluang mencuba pelbagai contest yang menawarkan hadiah2 yang menarik! Mana tau ia rezeki anda!

Thursday, August 4, 2011

Niat Puasa Ramadhan| Jom Belajar!



Salam Ramadhan Al-Mubarak! Kalau tengok padai carian di Google begitu banyak yang mencari niat puasa! Aik..takkan dah lupa kot? Takpe, sebab setahun sekali kan. So di sini aku letakkan bacaan niat puasa Ramadhan yang betul dan ikhlas. Amin.

Lafaz niat

Lafaz setiap malam. Niat ringkas:

نَوَيْتُ صَوْمَ رَمَضَانَ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa Ramadhan kerana Allah Taala.

Lafaz lengkap:

نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.
  • Sebenarnya bangun untuk bersahur itu sudah dikira berniat untuk berpuasa.
Lafaz niat puasa Ramadhan sepenuhnya untuk sebulan:

Lafaznya:

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.
“Sahaja aku berpuasa esok dan sehingga akhir Ramadhan ini kerana Allah Ta’ala”.

Waktu berniat

Waktu berniat bermula daripada terbenam matahari, yakni masuk waktu sembahyang fardhu Maghrib hinggalah sebelum terbit fajar shadiq (waktu Subuh). Oleh itu, bolehlah dilakukan niat puasa pada mana-mana bahagian daripada waktu tersebut, walaupun semasa berbuka.

Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Bagi Negeri Seluruh Malaysia | Update!


Salam Ramadhan Al-Mubarak buat semua Umat Islam seluruh Malaya (Malaysia). Bagi kemudahan anda untuk mengetahui waktu berbuka puasa dan waktu Imsak, di sini aku paparkan jadual lengkap yang di ambil dari laman web JAKIM.

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back