rss
email
twitter
facebook

Saturday, August 14, 2010

MUSIBAH! - Itu Suka2 atau Petanda?


Sungguh menyedihkan hati sesiapa yg terlibat dan terlihat dalam tragedi ribut di bazar Ramadhan Jasin Melaka tempohari. Akibatnya 3 orang telah terbunuh dan ramai yang cedera dan ada yg masih di rawat. Pertama sekali takziah suhaisweet ucapkan kepada keluarga mangsa.




Jadi di sini janganlah kita mula bermain teka-teki dan membuat andaian yg tidak tepat kenapa dan bagaimana peristiwa ini terjadi di sesuatu tempat. Aku percaya setiap sesuatu yang berlaku merupakan petunjuk yang jelas dari Allah S.W.T kepada kita.


Dengan pelbagai maksiat dan kejahatan di Malaysia saban hari,..buang anak, bunuh, zina, rogol dan lain2. Jangan tunggu hingga negara kita jadi Pakistan ke-2 yg sedang derita akibat musibah bencana alam yg tak terkata.




Para blogger seperti kita marilah sama2 menjadikan medan kita ini sbg medium bg menyalurkan info, tazkirah, tips dan berbagai lagi agar dapat sama2 mendidik masyarakat kita termasuk diri kita sendiri. Beringat sebelum kita diingatkan sekali lagi...mungkin nasib kita slps ini.



Bisik: Aku yg berusaha menyampaikan...

2 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

pawaka19 said... [Reply]

thanks..aku mmg cari video ini

"Permainan video game pada masa hadapan, simulator F1"

Gen Fujita said... [Reply]

bersamalah kita beringat

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back
OnePlusYou Quizzes and Widgets