rss
email
twitter
facebook

Friday, July 2, 2010

KAU MEMUKAU & AKU TERPUKAU!..


Salam readers, jangan terkejutkan tajuk di atas,..takde kaitan pun dgn aku dan aku sendiri pun mmg tiada pengalaman dipukau..tapi org lain je yang pernah terpukau dgn aku..last2 kawin..hehe. (tak guna ilmu pelik2 tau, yg ori je ;D).

Apa yg aku nk stresskan di sini adalah tentang ILMU PUKAU atau HIPNOSIS istilah saintifiknya. Mesti korang ada terbaca berita atau cerita tentang org yg kena pukau kan?..Sebenarnya ilmu pukau ni bnyk kebaikannya tapi ramai yg salahguna semata2 nak senang dgn cara yg cepat..Itu yg tak betul tu dik..

Selain menggunakan mata untuk memukau seseorang, sebenarnya banyak lagi cara yg digunakan dalam ilmu pukau ni. Antaranya:

1. Pukau Sentuh Tangan.
2. Pukau Hembus Rokok.
3. Pukau 5 sen.
4. Pukau Payung.
5. Pukau Setem.
6. Pukau Petik Jari.
7. Pukau E-mel Merah.
8. Dan macam2 cara lagi yg bakal dicipta sesuai dgn perkembangan zaman...

"Tapi bagaimana nak mengelak dari menjadi mangsa?!!" Ada caranya..

1. Sebagai seorang Islam bolehlah mengamalkan petua berikut setiap hari:

“Dengan nama Allah, tidak akan berlaku kemudaratan di samping nama-Nya itu, sesuatu yang turun dari langit atau dari bumi, dan Dialah Allah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.”

    a.  Baca ayat di atas dan diikuti Ayatul Kursi.
    b. (Surah al-Ikhlas, al-Falaq & an-Naas)
    c. Berniat lakukan amalan di atas agar Allah hindarkan dari apa jua bahaya.
   
2. Dan petua2 lain yg boleh diamalkan seperti:

   a. Kalau ditepuk org tak dikenali, tepuk dorang balik.
   b. Bela ikan puyu/betok.
   c. No eye contact.
   d. Bawa paku panjang 5 inci dalam beg,..itu pantang dia.
   e. Bawa tahi besi dalam beg atau kocek.
   f.  Dirikan penyapu lidi secara terbalik kat belakang pintu.
   g. Amalan2 di atas cuma adat dan tak pasti lak mujarab ke idak..takut jadi syirik lak nanti.

Anyway pukau adalah amalan sihir, berdosa besar dan boleh membawa kpd syirik dan haram mempelajarinya. Lagipun diguna ilmu pukau ni banyak untuk tujuan keburukan spt merompak, mencuri, merogol dan sebagainya. Walaupun tak ada peruntukan hukuman dari segi undang2 (mende2 mistik) tapi yang melakukannya pasti menerima balasan satu hari..

16 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

budleee said... [Reply]

tapi kalau petua2 tuh..

mcm syirik sahaje .....

dark r0se said... [Reply]

huhu~ betul gak tuh~ mukan syirik ke lau kiter ikut petua2 tuh? huhu..wallahu a'lammmm~ saya tak tau sgt~ tapi tq share wif me~;)

SalidaSunshine said... [Reply]

Ayat yg diberi di atas tu ayat apa? Huhu... Nak tau ayat dari Surah mana, sbb nak tgk maksud dia. :D

cikgu isza said... [Reply]

baru jer sembang dengan kawan-kawan di tempat kerja pasal dipukau ni..

terima kasih kerana berkongsi info dan terima kasih sudi nang saya.. :)

samdaddycool said... [Reply]

Petua-petua tu memang kebanyakkannya tak boleh blah.. :D

blakepaghe said... [Reply]

memang bagus info ini...

::. Jiayeen Mimo .:: said... [Reply]

My BM not that good. T.T

izuan said... [Reply]

informasi yg sgt bguna :)

Guq said... [Reply]

info yg berguna..thanks

Noni Safuani said... [Reply]

Thanks for the tips...useful ^_^

zool said... [Reply]

memang akhir2 zaman ni sihir akan berleluasa di muka bumi ni....
kena hati2 la

Uruchimaru @ kf said... [Reply]

tahi besi? bgimana rupe tahi besi?

soffya cik bulan said... [Reply]

dude, nanti sy nk copy boleh..
nk share lah kt blog doa tu kan..
jgn risau kredit diberikan nnt ye..:)

suhaisweet said... [Reply]

thanx 4 all the comments.

suhaisweet said... [Reply]

@soffya cik bulan boleh saje.bende baik x salah di share kan ;D

h3r0 said... [Reply]

nice info... tq..

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back