rss
email
twitter
facebook

Wednesday, January 5, 2011

Kematian Burung & Ikan ~ KIAMAT?


Selamat pagi semua. Mulakan hari dgn ceria wahai kengkawan. Terbaca akhbar online Kosmo pagi ni. Sesuatu yg menarik dan masih menjadi tanda tanya seluruh dunia nih. Kita ikuti sebahagian petikan dari berita tersebut.

*
*


"Sementara itu, pihak lain mengemukakan teori bahawa kematian burung dan ikan tersebut merupakan petanda hari kiamat berdasarkan ramalan suku kaum Maya di Amerika Selatan dan ahli nujum terkenal, Nostradamus." - Agensi

SEPASANG suami isteri melihat seekor burung hitam yang jatuh dari langit dan mati di bandar Beebe, 
Arkansas pada Sabtu lalu




SEBAHAGIAN daripada lebih 100,000 ekor ikan yang ditemui mati di Sungai Arkansas,
 Arkansas pada Khamis lalu.



Ha..korang pasti pernah terbaca pasal cerita ni yg telah kecoh baru2 nih kan. Pelbagai teori dan andaian telah terkeluar dan disebarkan. Tapi satu pun tak pasti sampai sekarang. Tapi teori yang kat atas tu tak pernah lak aku terjumpa dlm mana2 ayat suci Al-Quran ataupun Hadis.

Yang pasti setiap hari semakin dekat kita samada dgn kiamat kecil (mati) ataupun yg kita sangat gerun iaitu Hari Pembalasan. Itu wajib dipercayai.

So teruskan hidup cam biasa. Tambahkan amalan dan usahakan bg kejayaan di dunia apatahlagi di Akhirat sana. Semoga berjaya semuanya.Insyallah.






16 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

Sricahaya said... [Reply]

Mungkin tu satu peringatan bt manusia..kena memperbanyakkan amal n ibadah..bila2 masa sahaja Allah akan menjemput kita..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply]

satu peringatan supaya kita lebih bersedia.

HAZWAN17 said... [Reply]

kiamat pasti akan datang..
banyakkan amal

❤NazirahMoktar❤ said... [Reply]

emm, takut sangat..tapi tak berubah pon ke arah kebaikan :(

azi nur said... [Reply]

ade bace juga~

Rama2Ungu said... [Reply]

tak penah lak dengar..papepun, kt kena bersedia dan beringat la

jelah said... [Reply]

peringatan yg mmberi satu makna yg besar kpd kita utk kita bersedia dri skrang...

tieha ismail said... [Reply]

kat tempat lain pun same jugak ke...ikan ngan burung ader mati jugak...???

KUREKURE COMEL said... [Reply]

ALLAH nak beri peringatan....semakin hampir la tu...

zaidi zaim said... [Reply]

ermmm....

yer lah dunia dah semakin sangat ke penghujungnye.... lihat di sekeliling kite, ramai yg sedar dunia dah nk kiamat tetapi masaalah sosial juge bertingkat-tingkat.... ape kate korang?

ni lah tande2 yg sgt jelas memang dunia dah nk kiamat, sebb sebelum kiamat besar berlaku, Allah s.w.t. akan mematikan mereka2 yg BerIman dgn angin sejuk dan begitu juge sebelum nk sampai ke tahap ini Allah s.w.t. juge mengangkat orang2 yg berIlmu dan digantikan dgn mereka yg jahil utk jadi pemimpin di kalangan kita. Mereka ini berfatwa mengikut perut masing2....

Siapa mrk yg berilmu ini?
Adakah mereka yg berIlmu ini adalah mereka2 yg lepasan dr Uni?

Ni lah permasaalahan kita, syaitan yg dilaknat xhenti2 meneruskan kerjenye agar manusia bersamenye d akhirat nanti, so....

maksiat akan bertambah berleluase dn ulamak yg mempunyai Ilmu Allah yakni 'laduni' akan lenyap.

takotkah kita akan MATI?

nelly said... [Reply]

kena banyakkan amalan
=)

suhaisweet said... [Reply]

Terima kasih kengkawan.

Segala pandangan sangatlah best dan dihargai. Sama2 kita amik panduan ekh.

hakeem kira said... [Reply]

yup . tarikh kiamat bukan la dalam "pemikiran" manusia . sedangkan malaikat yg di tugaskan tiup sangkakala pon tak tau bila tarikh kena tiup .dia hanya tunggu arahan dari Allah je .

http://hakeemkira.blogspot.com/2011/01/ketibaan-dajjal.html

Latifah said... [Reply]

sama-sama kita mempersiapkan diri untuk menjadi lebih baik...
~sebagai peringatan untuk diri yang selalu lupa~

hans said... [Reply]

wah
tanda2 la tu

P/S : Hidup Nih Tak Habis - Habis Dengan Macam - Macam Isu

little cart00n said... [Reply]

tanda DIA suruh kita beringat2 la kan?

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back