rss
email
twitter
facebook

Wednesday, January 12, 2011

Tips~ Cara Meletopkan CTR anda!


Salam semua. Satu lagi tips menarik yg nak aku kongsikan bersama. Sebab aku dah berjanji pada siri yang lepas iaitu bagaimana cara nak meningkatkan earning iklan buffered korang. Janji kenalah ditunaikan. Aku taknak lah korang sumpah aku jadi batu. Auch!. Bergurau.
*
*

*


Ok, ramai yang dah tahu bagaimana nak meningkatkan buffered earning. Dah berbakul korang baca. TRAFIK,TRafik dan trafik..Itu wajib. Takde cara short-cut. Dan pasti ramai gak yang tahu selain dari nilai buffered, Nuffnang juga telah lama memberi kita peluang utk menggandakan income buffered kita melalui CTR Bonus.

CTR = Click Through Ratio.

Semakin ramai org klik pada iklan buffered kita maka naiklah kadar CTR. Sistem akan menambah earning korang yang mempunyai nilai CTR 0.2% ke atas. Faham kan?

So..bagaimana nak PAKSA orang naikkan earning CTR?? Eh..nak paksa2 pulak! Ok2, aku ada 2 cara. Cukuplah dua dahulu. Jgn tamak!!


Cara #1

Bila korang mula mendapat apa2 iklan buffered, jgn biarkan saja iklan tu berjoget tak tentu pasal.Tanpa arah tuju. Org yg tengok pun dah lali ngan iklan Nuffnang ni. Yang dorang nampak hanya $$$ kan? Hehe. 

So, tariklah minat dan perhatian dorang dgn membuat pelbagai entry kreatif. Aku bagi contoh yg pernah aku buat.



PAYAH? TAKDE IDEA??

OK, cuba Cara # 2

Aku telah jumpa pelbagai cara kreatif oleh kengkawan aku seperti di bawah ni:

Biasa sangat kan!! Apakata korang cuba tukar kepada kata2 yg lebih kreatip dan dapat meruntun jiwa dan perasaan dorang seperti berikut:


1) Tabung Anak2 Yatim.
2) Duit Nafkah Anak Bini!
3) Nak Pergi Umrah Ngan Duit Nih Tau!
4) Aku Belanja Korang Separuh!!
5) Dah 10 Hari Tak Makan ;(

Konfem korang akan meletop!! Tapi jangan bohong!! Tuhan marah!!!

OK, cukup dulu idea mengarut aku. Kalau korang rasa praktikal, cubalah ya! Bye.


38 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

S..U..D..@..I..S said... [Reply]

terimakasih tip2 menarik untuk kawan2...

Cempakamelati said... [Reply]

Terima kasih kongsi idea.

suhaisweet said... [Reply]

Haha...sama2 kasih! ;)

Miza Yusof said... [Reply]

menarik dan terima kasih berkongsi tips :)

shah87 said... [Reply]

ooooooooooo..
mcm tue..
baru faham..
newbie katakan..

~~su manje~~~ said... [Reply]

menarik jugak nanti su pikirkan

ct kamila said... [Reply]

menarik! hee

:P

sarah-najwan said... [Reply]

elok tips nih...
saya tgh fikir tajuk utk cara kedua tu...hehee

raudhah said... [Reply]

salam ..

macam menarik..

erm, komen sikit tajuk iklan nuff raudhah tu, boley?

BTW, i'm folo u *1069 =)

jemput singgah blog saya yer. TQ.

2ury said... [Reply]

Trm ksh.. info berguna ni...

TiMmiE said... [Reply]

ok menarik.
nt nak cuba ^^

Anonymous said... [Reply]

bukankah galakan untuk klik iklan tu tercatat kat tos nufnang...hati-hati... ;-)

Cikbelog said... [Reply]

nanti nak tulis

"DUIT NAFKAH ANAK SUAMI"

haha..boleh?

Seri Bahasa said... [Reply]

nak pasang banyak2 ads baru banyak duit masok...nuff seri masih kurus je..

nur said... [Reply]

haha..
memang rajen bagi tips.. tengah pk nal bagi taju pe..
ALL IN ONE

puteri cahaya. said... [Reply]

wah... kretif2x... buat puteri sengeh sorg2x... opps, make sure xder org nnti kate pu3 xbetui plak :D

Cik Aien said... [Reply]

haha 1 lagi untuk tarikan nuff's klik

*skim Cepat Kaya

❤NazirahMoktar❤ said... [Reply]

haahahha..lawak la..nak kumpul duit hantaran kawin la gini

sArAh said... [Reply]

best3.. hee.. btw encik suhaisweet tolg klik nuff sy ek.. cian kt sy.. ngee~

Mish Sya said... [Reply]

nice tips...suke...suke :D

Aziati Zolman said... [Reply]

wah,..bagus ni..leh cuba...hehehe

mera zati M.z said... [Reply]

hahahah cool entry ! :D
dah 3 hari tak makan nasi....



tapi ayam makan hari3..hhahah
:P

zures said... [Reply]

TIP YANG MENARIK TQ...

caliph shuriken said... [Reply]

dh lama cari tips ni.. thanks for sharing ^^

suhaisweet said... [Reply]

Sama2 semua. sharelah kalau ada yg lagi terkini ya. ;D

kakyon said... [Reply]

tolong kami..bantu kami..boleh tak :)

nuriz said... [Reply]

hehe meruntun jiwa sungguh..nak wat tabung kucing saya le pulak leh ke heheh

Abu said... [Reply]

maklumat yang sangat berguna neh.. TQ bro..akan cuba

rockinsudu said... [Reply]

haha. idea "Dah 10 Hari Tak Makan ;("
macam best je. hehe

APi said... [Reply]

nice try..^^

whitecappuccino said... [Reply]

waaa..bagus tips ni..

kema said... [Reply]

xpnah dpt BE...sadis betol...

hans said... [Reply]

owh
macam tu

Review Film : 127 Hours Mengujakan Kerana Ia Adalah Kisah Benar

_s1t1 n0rb@1t1_ said... [Reply]

terbaek :)
SIC *sharing is caring*

yuyu aziz said... [Reply]

tq, very informatif :)

yuyu baru dapat first BE semalam. tips ni sangat berguna.

tq, i'll try to work on it.

PrincessKawaii said... [Reply]

Tips yang menarik ;)

Wanzi said... [Reply]

inilah tips yg dicari2... bagusssssssss nanti kalau tips baik2 ler kongsi lagi

syukranjz said... [Reply]

tips yg menarik jgk..hehe sempoii..

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back