rss
email
twitter
facebook

Tuesday, September 28, 2010

Malaysia/Indonesia ~ PERANG? Kuat ke?


Wah..sungguh bahaya tajuk post aku kali ini..memang berani mati punyer..Tapi bukan apa, aku tertarik dgn satu petikan akhbar online dari seberang mengenai perkara ini. Korang baca dulu..

*
*

*
.....................................................................................................................................

SOLO - Anggota Komisi I Dewan Perwakilan Rakyat (DPR) Edhie Baskoro Yudhoyono menilai wacana sejumlah pihak untuk menyelesaikan ketegangan hubungan Indonesia-Malaysia dengan perang harus dipikirkan kembali. Karena dari segi finansial dan peralatan perang, Indonesia belum mampu untuk berperang.

"Keputusan untuk perang harus dipikirkan. Dari segi finansial Indonesia belum mampu untuk berperang dan persenjataan yang dimiliki TNI kita juga tidak mendukung," ujar pria yang akrab disapa Ibas ini di sela-sela temu kader Partai Demokrat di Solo, Jawa Tengah, Minggu (5/9/2010).
Untuk itu, Sekjen Partai Demokrat itu mendukung sepenuhnya langkah Presiden Susilo Bambang Yuhoyono (SBY) yang menempuh jalur diplomatik untuk menyelesaikan masalah dengan negara tetangga serumpun itu.

"Saya mendukung sepenuhnya langkah Presiden mengambil jalur diplomatik dengan menyelesaikan ketegangan Indonesia dengan Malaysia. Indonesia lebih mengedepankan perdamaian dan kerja sama yang mendalam dengan negara-negara tetangga," pungkasnya.(bul)
(Bramantyo/Trijaya/hri)


.....................................................................................................................................
*
*

*
Tapi aku peliklah..napa sampai ketahap itu sekali dorang pikir..kenapa mesti BERPERANG ngan kita??..Baik gi hantar banyak2 askar mereka kat Timur Tengah sana..dorang lebih memerlukan..Sedangkan isu yg timbul cuma sekelumit sahaja..jika nak dibandingkan dgn segala mcm kebaikan yg dicurahkan. Pening..pening.





Potpet: Tak cepat melatah


Sumber: okezone.com

13 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

sweetsal said... [Reply]

dorang ni betui2 tak fikir guna akal fikiran yg waras...sesuka hati ikut perasaan..

zures said... [Reply]

sejak-sejak anak kena dera ngan indon ni...sampai bila-bila dah tak percaya ....

FIFIEY LYCHEE MARATION said... [Reply]

apapun, as long as negara kita aman damai sudah la, biarlah mereka berperang, jangan kita yg terlibat:)

haha, btw, have a great day ya:)) fifiey ziarah anda.

YOUsoF said... [Reply]

toksah la perang² ni.. mcm budak² je hehhe. membazir mase, tenaga dan wang jela..

Mohd Shukri Fadzillah said... [Reply]

bak datang

Gen Fujita said... [Reply]

say no to war

Al-Fikr said... [Reply]

saya tak suka perang2 nie

Aniza said... [Reply]

mungkin inilah sebab Indonesia masih tak dapat memajukan sepenuhnya negara dia. dorang kena lebih berfikiran luas dan bijak dalam mencari penyelesaian masalah.

i'm a peace lover!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said... [Reply]

bila nak mula gua teruja nih..

.s.o.f.i.a. said... [Reply]

cam melepaskan anjing tersepit...... tapi kalau panggil diaorang anjing kejam sangat plak...... (tengok, orang malaysia sangat berperikemanusiaan. he he....)

.s.o.f.i.a. said... [Reply]

cam melepaskan anjing tersepit...... tapi kalau panggil diaorang anjing kejam sangat plak...... (tengok, orang malaysia sangat berperikemanusiaan. he he....)

wanshah said... [Reply]

betul tu bro. baik la gi hantar ke palestin tu berperang ngn yahudi. Kalau mati, insyAllah dapat gak mati syahid. besar pahalanye.. ni nak berperang ngn saudara seislam. kalau mati, mati katak jer la.. nampak sangat pemikiran diorang sangat singkat. Mungkin kerana terlalu banyak hisap rokok kot. Indonesia kan ke negara paling banyak jumlah perokok tegar.

http://wanshah87.blogspot.com

sweetie2010.blogspot said... [Reply]

Salam,

takut dengar perang-perang ni. Isu kecil takkan sampai berperang kot..

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back