rss
email
twitter
facebook

Tuesday, August 10, 2010

SHOCKING!! - KAABA BAR!

Salam semua, semalam aku ada terima satu email yg di forward kan. Ia berkenaan satu bar yang dibina seakan-akan rupa Kaabah, iaitu binaan suci bagi kita semua Umat Islam. Berikut adalah sebahagian dari email tersebut:

>>>>>>>>>><<<<<<<<<<

Read, see & say "NO" to this Subject as "KABA BAR"

SEE NEXT

KABA BAR


Shocking news :


"Kaaba" Bar will be opened soon in New York

PLEASE RAISE YOUR VOICE AGAINST THIS RACIST ACT



Shocking?





In the business area of MID TOWN MAN HATTAN in New York a new BAR is opened in the name of APPLE MECCA which is familiar to KAABA MAKKAH. This bar will be used for supply of Wine and Drinks. The Muslims of New York are pressurizing Government of USA not open this BAR.





We need to wake up and to stand for the dignity of ISLAM

PLS SEND TO ALL OF YOUR FRIENDS AND FAMILY, WHEREVER THEY STAY AND SAY "STOP".
 
>>>>>>>>>><<<<<<<<<<
Dan untuk memastikan kebenarannya, aku telah mengoogle untuk mencari asal usul punca cerita ini.. Mengikut sumber,  ramai juga yg telah menerima kabar angin begini termasuklah aku yg tujuannya aku sendiri pun tak tahu. Rupa-rupanya ia adalah bangunan milik Syarikat terkenal Apple - Apple Store Fifth Avenue..dan memang hebat orang yg mengedit gambar asal. Tapi mungkin hanya sticker/penutup hitam yang seakan2 rupa Kaabah bila tutup gitu.
 





Kalau betul seperti yang terdapat dlm kandungan email di atas, memang aku sumpah seranah dorang tu..yang sanggup mempermainkan agama Islam tercinta. Anyway, selidik dahulu sebelum bertindak!!


Bisik: Kalau sesiapa yg ada sumber yg lagi sahih boleh berkongsi di sini ekh..



5 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

miss faten said... [Reply]

macam2 propaganda yang orang buat untuk menaikkan kemarahan umat Islam, sebab ternyata orang2 kita memang senang percaya dan cepat amarahnya =___= namun hendaklah kita gunakan akal yang waras dan berfikir sedalam - dalamnya. sekadar berdemonstrasi dan memekak - mekak takkan ada siapa yang layan, MALAH mereka pihak lawan akan lebih suka. Wallahualam..

touya said... [Reply]

aku suka blogger macam ko , bila ada benda macam nie .. ko siasat dulu . Tak mudah melatah

AishaDIYanything said... [Reply]

as salam....
ada dengar gak sebelum nie...
nie baru dapat info...
TQ for the info...

Anonymous said... [Reply]

Genial brief and this mail helped me alot in my college assignement. Say thank you you as your information.

suhaisweet said... [Reply]

Salam Ramadhan!! Thanx yg sudi dtg n komen ;D

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back