rss
email
twitter
facebook

Wednesday, August 4, 2010

Mak dan Ayah - Kasih Tak Terhingga.



Mmm...bila boring2 cuba korang bukak album2 lama,..pasti terjumpa banyak gambar yg membuatkan korang akan terkenang masa yg lampau. Antaranya mungkin gambar sewaktu mak dan ayah masa mula2 kahwin dulu..Phew..nostalgik sungguh..



Macam manala agaknya time dulu...serba kekurangan..tapi tetap meriah.




Kenangan sewaktu mula2 lahir..oops..tak ingat pun, kecik lagi..hehe. Gembiranya mak dan ayah waktu tu..Ditimang..tmangnye kita. Iyela,..harapan bangsa dah lahir..manala tau bakal PM nanti..amin..








Dididiknye kita dari tak tau pebende sampailah pandai..hati orang tua mana yg tak teruja bila anak mereka dah pandai melukis gambar bahagia..





Didikan agama tidak sesekali diabaikan...agar anak yg membesar dapat mengenal erti dosa dan pahala..dan menjadi orang yg sangat berguna.





Kita disekolahkan dari kecil hingga ke universiti...terlalu banyak perih jerih dan duit yg dibelanjakan semata2 nak tengok kita jadi orang yg berilmu...





Menginjak ke alam dewasa..bertemu kekasih hati..pasti perkahwinan yang sempurna diidamkan bersama restu dari mereka..





Doa mereka buat kita tidak putus-putus...agar Tuhan senantiasa merahmati dan memberkati..





Kini mereka telah pergi meninggalkan segala...Biarlah mereka pergi dengan jiwa dan roh yang tenang..dengan kejayaan mendidik kita menjadi insan yang berguna dan beriman. Amin.




Gambar : Ihsan Google


34 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

Sharinginfoz said... [Reply]

itulah kehidupan kan

Xiaowen23 said... [Reply]

nice one =)
visited

Nadia Is Cute said... [Reply]

Betul tu.

:: Nadia.Is.Cute.Visited ::

sue said... [Reply]

setuju... setiap yg hidup pasti akan mati n yg pasti kehidupan yg baru senantiasa menanti...

Kancilbiru said... [Reply]

teringat arwah abah...miss him!

Sesi berbuka puasa bersama Nuffnang kembali lagi!!

munna said... [Reply]

walaupun dah takde... yg penting kita sentiasa sematkan dalam jiwa betapa kasih dan sayangye kita pada mereka

Eyriqazz said... [Reply]

tersentuh hati...kisah awak ke ya?kehidupan mematangkan diri...

kak ina kl said... [Reply]

bila dah tua ni bila teringat camner susahnya nak besarkan anak..barulah terasa pengorbanan kedua ibubapa.

reanaclaire said... [Reply]

hello..singgah ke sini... u have a nice blog..

Wan Gerrard said... [Reply]

Memang terharu^^
sama kita sedarkan diri kita sendiri

nur said... [Reply]

yup.. lebih dari setuju.. sekarang lagi mencabar nak besarkan anak2 dunia tanpa sempadan

Mommy Pinky said... [Reply]

tak tau nape, tapi mmg touching lah entry nih..huhu (T_T)

Mohamad Nur Hidayat said... [Reply]

Kesimpulannya hormati ibubapa selagi kita bernafas

The Blogger (63672674) [meoramri] said... [Reply]

good one

rara HAHA said... [Reply]

awwww :')

ph1l1p said... [Reply]

dropping by...thanks for commenting in my site...

fzikuz said... [Reply]

life, simple.. ^_^

hentakbelipat said... [Reply]

jadi sekarang juga kite call mak tanya khabar sambil sweet dgn mak

Hariz said... [Reply]

Nice entry.
cool


New Entry Prof-Hariz
Solat Jumaat

norshakeela said... [Reply]

Nice=)

thomas said... [Reply]

It's good to remember our past and cheerish it.

Blackswan said... [Reply]

Altho' I couldn't understand a single thing, thks for sharing the lovely pix!

Thks for your comments @ Luxury Indulgence!

LiLy LuM said... [Reply]

a touching one! =)

Cayenne said... [Reply]

that's a good one!

Aziati Zolman said... [Reply]

saya sayang mak ayah saya...rindu mereka...

Cheryl-Jiaween said... [Reply]

Visit you too... That's life.
The Princess Diaries

Yorke Kun said... [Reply]

saya sayang mak ayah saya..waaa!

NK said... [Reply]

yup, tiada siapa yanglebih patut diutamakan melainkan ibu dan bapa,

smallkucing said... [Reply]

Thanks for dropping by my blog

you have a nice blog here

SalidaSunshine said... [Reply]

Tachink.

Derus said... [Reply]

ish..harap sume ingat pengorbanan ibu bapa..:)

Nur -al- Ain said... [Reply]

yang pergi tetap pergi,tapi tetap dekat di hati..

NICK IRFAN said... [Reply]

sedih btol entry ko ni...

4 ™ said... [Reply]

every time I think of someday my parents will pass away. I feel sad.

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back