rss
email
twitter
facebook

Monday, December 13, 2010

Review ~ Alun Tradisi


Berjumpa lagi semua. Sihat ke tidak? Kali ni lain dari yg lain pernah aku buat. Aku nak buat brief review pasal satu kumpulan ni yg aku tengok kian meningkat popularitinya di dalam bidang muzik. Dan yg paling bestnya ialah ianya muzik tradisi. Antara muzik yg ramai tak minat tapi bila dengar baru terhegeh2 nak minat. Memang best!

Kumpulan Alun Tradisi.

Walaupun dorang bergerak secara underground tapi dorang terdiri dari anak2 muda yg berjiwa seni dan mmg berbakat besar! Rata2 adalah pelajar dan bekas pelajar Akademi Seni Budaya  & Warisan Kebangsaan (ASWARA).

Beberapa org dari kumpulan ni dah memang terkenal pun dan telah mencipta nama dalam bidang seni antaranya:

1) Hasraniza Dollah

Kelahiran Limbang, Sarawak. Merupakan Juara Bintang Asli Remaja Kebangsaan RTM 2008.

Telah mengalahkan ramai yang berbakat. Petikan akhbar Kosmo.





2) Sukhairi Abd Samat


Seorang guru musik sambilan dan pernah memasuki final dalam Pertandingan Mencipta Lagu Asli 2009 anjuran RTM. 


Antara aktiviti dorang...Jom tinjau..

Di Palace of the Golden Horses, Seri kembangan @ Ramadhan 2009




Memenuhi undangan di Pullman Hotel, Putrajaya @ Ramadhan 2010 baru2 ni.




Show @ Mont Kiara Equestrian Resort


*
*

Untuk makluman, aku dan beberapa org kwn pun pernah mengambil khidmat dorang ni masa majlis kahwin dulu. Memang live betul! Walaupun sibuk dgn urusan harian sebagai student dan lain2 tapi dorang ni masih dapat memenuhi pelbagai majlis undangan, pertandingan, show syarikat korporat  dan sebagainya.

So bagi sapa2 yg berminat utk persembahan majlis kahwin dan sebagainya lehla jengah2 ke fanpage Alun Tradisi. Harga leh dirunding weh ;D

Majlis khatan?? Nak dialun gak ke? ;)



16 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

Mr. TN_SkY said... [Reply]

em..lau jmput diorang kenduri khatan bOle x? hee..:p kenduri kaiwn kt umah sye mmg lmbt lgi nieh aha

suhaisweet said... [Reply]

@Mr. TN_SkY. Oh awak nye khatan ke? Boleh kot. Tapi takut awak ngilu je nanti dengar bunyi gitar, tarbus tu suma..hehe

AngahSayang2314 said... [Reply]

wah kalau macam tue ada apa2 kenduri nanti angah bole la ajak diorang nie... kan??kan??

suhaisweet said... [Reply]

@AngahSayang2314. Insyallah boleh punya..dorang ni tak banyak songeh kak. Profesional lagi ;D

qieranna said... [Reply]

berbakat gak org muda skrg nih ngan muzik tradisional nih...

Mawar Merah said... [Reply]

Majulah muzik tradisional utk negara! (^.^)

Anonymous said... [Reply]

Thanks for the review...nice one..

little cart00n said... [Reply]

nasik baik zaman skrg masih ada yg minat seni asli walaupun tak ramai..atleast masih kekal :)

*cimOt* said... [Reply]

respek with them..still ader generasi yg minat yg musik tradisional..

- GC - said... [Reply]

harga cmne weh?

qee_la said... [Reply]

support our local music industry! yeah!!

suhaisweet said... [Reply]

@-CG-. Hmm..berkenaan harga tu subjektif. Bergantung kpd bape lama, byk lagu dan berbagai lagi. tapi suma boleh dibincang ngan baik kalau berkenan.

nur said... [Reply]

suhaisweet
wah.. menarik nama.. best lak tu.. eh orng berkhatan xleh dialunkan ke?

JEMPUT KE BLOG:ALL IN ONE

Hanis Azla said... [Reply]

menarik ni.. mmg berminat juga dgn muzik2 sebegini..

suhaisweet said... [Reply]

@nur. Ha ha thanks

apik amani said... [Reply]

sumpah suara si vokalis ni best.first time dgr MHI TV3 pg td trus google. sy yg nk g lewat pegi keje pon,dduk jap dpn tv. terpaku gitu hihi

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back