rss
email
twitter
facebook

Wednesday, May 19, 2010

Friends, Kawan, Sahabat, Rakan......


1) kawan tu bkn mcm main FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..

2)kawan tu bkn mcm main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak...

3)kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4)kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..

5)kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6)kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..

7)kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..

8)kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. kejap ade kejap takde..

9)kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.

10)lagi.....kawan tu mcm ape ye???? Haa..kawan tu mcm AWAK LA. . bila saya update entry, awak akan baca entry saya dgn teliti sampai habis.



Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi saya, kawan tu penting. Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. :)

12 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

~IHSAN AZ~ said... [Reply]

haha, menarik2.....

BeaN MorENo said... [Reply]

setuju!!!

geNe said... [Reply]

real friends are friends indeed.

when u're in need and they're no longer around; i call thosee ppl 'mere acquaintance'.

anyway, thanks for the visit to my blog! =)

darkbatman said... [Reply]

bgs en3 ko .. kwn bkn tmpat utk menindas..kene tambah 2..hee

Hemy said... [Reply]

kena teka plak mana nak klik letak komen.hahaha..

kawan ibarat kapet..time suke nmpk cantik umh...dh tak suke pn pakai gak..sebab takde duit nk tukar baru

-JayLeo™- said... [Reply]

visiting u back =D

Huda said... [Reply]

kawan macam cermin. ape kite buat dia ikut.

tapi bila terkentut, kita sorang je yang bau :(

zures said... [Reply]

salam...datang ziarah pagi-pagi lagi. Menarik N3 tentang kawan tu kan. Perumpamaannya pun memang tepat dan padat. Apa-apa pun kawan yang sejati adalah seorang kawan yang sanggup menegur dan membawa kita ke jalan kebenaran. Apabila kita tersesat dia akan bimbing kita ke pangkal jalan. oleh itu mencari kawan juga perlu berhati-hati kerana untuk mendapat kawan yang sejati bukan senang. (Sorry tersalah komen ke n3 bawah lak..ahaks..)

aiDieNa said... [Reply]

I like this entry.. so true..

p/s: berpinau mata nie cari button nak comment this entry... fuhhh~

suhaisweet said... [Reply]

@BeaN MorENo ramai yg mkn kwn skrg ni..berhati2 memilih

suhaisweet said... [Reply]

@Hemyhaha..tq 4 comment..

suhaisweet said... [Reply]

@Huda wah..idea bagus tu..huhu

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back