rss
email
twitter
facebook

Monday, May 17, 2010

Love U Cikgu 4 Everything


16 Mei pasti memberi ingatan yang amat bermakna untuk diri kita tak kira siapa diri kita sekarang (lawyer, doktor, majistret, ahli muzik..). Kerana mereka (guru) la kita jadi 'org'..tul tak?.. Dengan ilmu yg dicurahkan itulah kita dapat transform menjadikannya harta yg berharga.

Sedih juga coz pada zaman ni tahap respect anak2 kita tak seperti zaman kita dulu...ada guru yg dibelasah pelajar sendiri pun ada. Kadang2 pening gak mikir apasal la jadi gini sekarang nih.Tapi ada gak masalh yg ditimbulkan oleh guru sendiri seperti dorang pun belasah anak org gak tanpa sebab-musabab yg jelas. Yang paling sedih ada murid yang sampai dicabul oleh guru, ustaz dan lain2.
Budak sekolah rendah telah di cubit hingga koyak hanya kerana tidak siapkan kerja sekolah.

Jadi sekarang dah jadi semacam trend yg tak sihat dan perlu dipulihkan kembali supaya suasana di sekolah aman damai untuk menuntut ilmu seperti dulu. Murid pun janganla amik kesempatan..mentang2la cikgu dia lembut je..Cikgu pula kenala banyak bersabar sbb pemikiran budak zaman sekarang jauh berbeza dari dahulu seiring dengan perkembangan ICT noh..cewahh..

Guru, teruskan usaha yang ikhlas dalam mendidik anak bangsa dan insyallah, dengan didikan yang bagus anak muridmu akan mengenang jasa mu dan berbakti dgn ilmu yg dicurahkan..

0 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back
OnePlusYou Quizzes and Widgets