rss
email
twitter
facebook

Tuesday, October 19, 2010

Nak Kaya? ~ Aku nak bagi TIPS.



Hehe..terlompat2 ye korang kalau nak kaya nye pasal. Kalau tengok kat innit pun tajuk nak jadi kaya memang laku habiss. Sebenarnye aku pun tak pandai sangat nak bagi tips yg sendiri bikin melainkan aku petik dari para jutawan yg lain. Sebab apa?? Sebab aku tak kaya. Hua hua.

Ada beberapa kata2 yg menarik untuk aku share ngan korang sebagai preparation utk korang jadi kaya-raya kelak.
*
*

*

"PERTAMA; harta kekayaan boleh melalaikan, menggelapkan hati dan jadikan seseorang itu sombong & riak. KEDUA; harta kekayaan boleh membantu mereka yang susah, membangunkan agama & negara, serta menjadikan kita lebih bersyukur dgn segala kurniaan-Nya. “HARTA” tidak salah. Tetapi, ianya adalah PILIHAN & KEPUTUSAN manusia untuk tidak memilih yang PERTAMA dan memilih yg KEDUA!

"Pada hari Jumaat dijadikan ada saat mustajab; tiada seorang berdoa bertepatan dengan saat itu pasti doa diterima selagi tidak berdoa untuk kejahatan / memutuskan hubungan keluarga. Jadi amalkan surah al-Waqiah. Riwayat Ibn Mardawaih: “Surah al-Waqiah adalah surah kekayaan. Hendaklah kamu membacanya dan ajarkanlah ia kepada anak-anak kamu.”

"sebelum melaburkan atau menyimpan wang di mana-mana, pastikan kita tiada hutang seperti kad kredit. ini kerana, tiada gunanya melabur dan memperolehi katakan 10% dan pada waktu yang sama kita terpaksa membayar interest kad kredit 18%. budak-budak pun tahu kita sedang kerugian 8%. tak masuk akan bukan?

"Wang bukan segala-galanya. Tetapi, Kurangnya wang akan mengakibatkan stress yang tinggi. Kurangnya wang adalah antara sebab tertinggi berlaku perselisihan faham suami isteri. Kurangnya wang menyukarkan mendapat perubatan & pendidikan terbaik untuk keluarga. Walaupun wang bukan segala-galanya, tetapi wang …adalah amat-amat penting dalam hidup!
*
*

Mana aku dapat? Singgah2la ke www.irfankhairi.com .Banyak info yg berguna dan kalau nak kaya jgn bodoh sombong. Fahamkan?

2 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

zulhilmi tempoyak said... [Reply]

tips lain lak..
hihi

aNiS tHe BumbleBee said... [Reply]

gud info.bila dah kaya nnti kena buat ikut tips2 ni.hihi!

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back
OnePlusYou Quizzes and Widgets