rss
email
twitter
facebook

Sunday, November 7, 2010

KIAMAT di Yogyakarta??


Salam takziah buat semua mangsa gempa bumi dan tsunami di Indonesia. Begitu juga takziah kepada mangsa-mangsa banjir di negeri2 utara Msia. Bencana sekarang berlaku di merata2 tempat di seluruh dunia. Hinggakan ada yg mengatakan Hari Kiamat sudah begitu hampir kepada kita!
*
*

*




*
*
Firman Allah SWT yang bermaksudDemi (makhluk-makhluk) yang mencabut (apa yang ditugaskan mencabutnya) dengan cara yang sekasar-kasarnya. Dan yang menarik (apa yang ditugaskan menariknya) dengan cara yang selembut-lembutnya. Dan Demi (makhluk-makhluk) yang cergas bergerak (menerima perintah) dengan gerak yang secergas-cergasnya. Lalu masing-masing berlumba-lumba dahulu-mendahului (menjalankan tugasnya) dengan cara yang sesungguh-sungguhnya. Serta menyempurnakan tadbir urusan alam yang diperintahkan kepadanya, (Sumpah demi sumpah, sesungguhnya kamu akan dibangkitkan hidup semula pada hari kiamat)! Pada masa berlakunya "tiupan sangkakala yang pertama" yang menggoncangkan alam, (sehingga mati segala yang bernyawa dan punah-ranah sekalian makhluk selain dari yang dikecualikan), Tiupan yang pertama itu diikuti oleh tiupan yang kedua, (yang menyebabkan orang-orang yang mati semuanya hidup semula serta keluar dari kubur masing-masing). Hati (manusia) pada hari itu berdebar-debar takut Pemandangannya tunduk gerun. Mereka (yang ingkar) berkata: "Sungguhkah kita akan dikembalikan hidup seperti keadaan di dunia dahulu? Bolehkah (dihidupkan semula) sesudah kita menjadi tulang yang reput?" Mereka berkata lagi (secara mengejek: "Kalaulah berlaku) yang demikian, sudah tentu kembalinya kita (hidup semula) itu satu perkara yang merugikan!" (menghidupkan semula tidaklah sukar), kerana berlakunya perkara itu hanyalah dengan satu jeritan (yang terbit dari tiupan sangkakala yang kedua), Yang menyebabkan mereka dengan serta-merta berada di muka bumi yang putih rata. (al-Nazi'at: 1-14)


Sumber: Google

14 orang baru nak pergi PLKN.. isk isk..:

DuniakuAbstrak said... [Reply]

kesian mereka....

S..U..D..@..I..S said... [Reply]

semuga saudara2 kita disana diberi kekuatan menghadapi ujian besar dari ALLAH

Ellen said... [Reply]

Benar2 menyedarkan kita.Semoga mereka tabah menghadapi ni semua..

FeeZ~Hafizah~cucuatokaji said... [Reply]

peringatan untuk hari kiamat tu benar2 menginsafkan..semoga semua sempat bertaubat sebelom kiamat ...

salam takziah juga kepada saudara2 yg ditimpa bencana alam...

✿....rossa alina....✿ said... [Reply]

sedih sangat tengok gambar orang2 yang mati tu..bersyukur sangat kat tempat tinggal xde pape bencana...alhamdulillah..

xkane said... [Reply]

dasyat betul la...itu baru sikit..

kakak dan abel said... [Reply]

abu nya sudah datang smapai bandung

gnesop.com said... [Reply]

takziah kpd mereka yg terlibat

Sumandak Kinabalu said... [Reply]

Dugaan hidup yang perlu ditempuhi, semoga mereka semua tabah menghadapinya...

fadah said... [Reply]

@DuniakuAbstrak

semua yang terjadi atas kehendakNYA...kita mesti redha..
dunia nak semakin dekat nie...
marilah kita meningkatkan ilmu agama kita

Fuziani JSR said... [Reply]

SubahanALLAH... Semoga Allah memberi kekuatan kepada mereka menghadapi dugaan ini...

Cheno said... [Reply]

innalillah :(

Whoda said... [Reply]

ya Allah! tengok the third picture tu yg ade tangan je tu..sgt sedih..its like thousands of story behind dat pict..
yeah dunia nak kiamat kann..mmg la brsyukur negara kita xde disaster camtu but then 'disaster' sosial yg laen makin terok kat negara sendiri nih..at lis bile bencana berlaku kita nampak, kita boleh insaf,jadikan iktibar. kalau yg kita xnmpk mcm ni?

story song said... [Reply]

kite dah dalam kedekatan pade hari akhir, satu bencane ke bencane lain. Kita hanya bisa berdo'a untuk mereka. thanks untuk info ini.

Not Obsolete Yet. So Grab It!

One Step Ahead . No Turning Back